تحلیل اختصاصی خبر تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور95:

اول از همه باید به این نکته اشاره کنم که تا زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مرجع اصلی برگزاری و اجرای آزمون سراسری ( کنکور ) از طریق وب سایت رسمی خود به نشانی www.sanjesh.org اجرای این حکم یا تغییراتی که در آزمون سراسری 95 اتفاق خواهد افتاد را اعلام نکند نمی توان نظر قطعی داد ، اما آنچه که مشخص است این است که این موضوع به صورت کلی حذف نخواهد شد!
یعنی چی؟؟
یعنی اینکه                                                       ادامه مطلب با توجه به قانون (( طرح سنجش دانشجو )) که در تاریخ 10 شهریور 1392 تصویب شد و در تاریخ 20 شهریور 1392 شواری نگهبان نیز آن را تائید نمود،در صورتی که امکان تاثیر قطعی سوابق تحصیلی نباشد تا زمان ایجاد این امکان تاثیر سوابق به صورت مثبت خواهد بود و پس از این قانون لغو و به صورت تاثیر قطعی در خواهد آمد.

به معنی ساده تر یعنی تاثیر معدل سال سوم در کنکور 95 احتمال دارد از حالت قطعی به صورت تاثیر مثبت برگردد یعنی همانگونه که برای کنکور 95 قرار است دروسی که در سال چهارم ( پیش دانشگاهی ) به صورت هماهنگ کشوری ( نهایی ) امتحان داده مشود تاثیر نمرات آنها به میزان 5 % آن هم ب صورت مثبت باشد.

پس فعلا جای نگرانی برای شما کنکوری ها نیست.

اگر شما نگران موضوع هستید که ممکن است این اتفاقات باعث تاثیرات نا معلوم یا بد، در نتیجه کنکور شما شود خوب گوش کنید.

آن دسته از شما دانش آموزان که نمرات بالایی در امتحانات نهایی کسب کرده اید هیچ چیزی را شما از دست نداده اید تاثیر مثبت بدین معنی است که برای شما بازهم به همان میزان سابق تاثیر خواهد داشت و آن دسته از دانش آموزانی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی کسب نکرده اید برای شما تاثیر نمراتتان در نتیجه کنکور از بین می رود و این فرصتی تازه است که بتوانید نتیجه بهتری در کنکور کسب کنید.

اما نکته مهمی باقی است آن هم بحث رشته و دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کنند، در این مورد همان روند سابق برقرار است یعنی اولویت با کسانی است که سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند. در قسمت تغییری به وجود نخواهد آمد.

خب پس نگرانی ها رو کنار بگذارید و با قدرت به ادامه مسیر کنکور 95 توجه کنید و قدم بردارید

در نهایت باز هم می گویم که باید منتظر اطلاعیه های رسمی از سازمان سنجش آموزش کشور از طریق وب سایت رسمی و همچنین هفته نامه پیک سنجش باشیم.

در صورت هرگونه اخبار جدید در رابطه با این موضوع حتما برای شما اطلاع رسانی خواهیم نمود.

پر انرژی و با قدرت به سمت موفقیت حرکت کنید.:)

*****************************

گذری بر رویداد های تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵(شماره ۲)
〰〰〰〰

(۲۶ فروردین۹۵) دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از تشکیل جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو:
۲۹ فروردین جلسه‌ای راجع به سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵ در سازمان سنجش تشکیل و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

(۲۸فروردین۹۵) علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش:
کمیته سنجش و پذیرش دانشجو، برگزاری سراسری امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم را به آموزش و پرورش تکلیف نکرده است.

(صبح ۲۹ فروردین۹۵) عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش:
امکان ملغی شدن سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۹۵
اعمال سوابق تحصیلی سه سال دوره متوسطه در کنکور ۹۸

(عصر ۲۹ فروردین ۹۵)خبرگزاری مهر:

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:

شورای سنجش و پذیرش برای ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مصوبه جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن، درصد پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۸۰ درصد شد و به این ترتیب ۸۰ درصد ظرفیت کل آموزش عالی باید صرفاً با سوابق تحصیلی و بدون کنکور پذیرش شوند.
مصوبه دیگر برای دوره های کاردانی پیوسته و پذیرش دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش در شورا به تصویب رسید  که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی در پذیرش رشته های کاردانی پیوسته باید پذیرش بر اساس دیپلم های مرتبط با خوشه و گروه مربوطه را رعایت کنند.

(شب ۲۹ فروردین ۹۵) خبرگزاری فارس (و خبرگزاری تسنیم با تقاوتی اندک: )
 تعیین تکلیف تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون ۹۵ به جلسه آینده شورای سنجش و پذیرش موکول شد
افزایش درصد پذیرش ظرفیت رشته‌های فقط با سوابق تحصیلی
دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تعیین تکلیف میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون ۹۵ به هماهنگی سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و رؤسای قوه قضائیه، مجلس و دیوان عدالت اداری موکول شد.
امروز جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار شد و مصوبه اول این شورا این بود که آموزش و پرورش موظف شد نمرات سه سال آخر متوسطه دانش آموزان را به صورت نهایی و کشوری به سازمان سنجش ارسال کند.
در مصوبه دوم این مسئله مطرح شد که با توجه به حساسیت و ملی بودن آزمون سراسری، هر گونه تغییری در این آزمون سبب بروز اختلال در تحصیل دانش آموزان و دانشجویانی که وارد دانشگاه شده‌اند، می‌شود و تبعات اجتماعی وسیعی دارد، بنابراین در این شورا مصوب شد که از طریق سه وزیر علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری برای تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای رای دیوان عدالت اداری رایزنی شود.
البته مجلس یک طرح استفساریه داشته است که امروز رایزنی صورت گرفته و با نام وزیر علوم تصمیم گیری شد که این مسئله به عنوان یک طرح دو فوریتی اعلام وصول شود.

همچنین امروز شورای سنجش و پذیرش دانشجو [در سوّمین مورد]مصوب کرددرصد پذیرش ظرفیت رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی برای سال تحصیلی آینده به ۸۰ درصد برسد. یعنی ۸۰ درصد ورودی‌های آموزش عالی صرفاً باید با سوابق تحصیلی باشد.
به گفته وی این میزان در سال گذشته ۷۵ درصد بود.