قوانین متوازن و مقیاس‌های بسیاری بر کائنات، منظومه شمسی، کهکشان راه شیری و کره زمینی که در آن زندگی می‌کنیم، حکم فرما می‌باشد.
هر کدام از این قوانین، توازن و مقیاس‌ها، برای زندگی زندگی انسان امکاناتی را فراهم می‌آورند که به طور معجزه آسا حساب و ساخته شده‌اند. وقتی کائنات را به صورت جزء به جزء بررسی می‌کنیم، می‌بینیم از قوانین ساده نجومی تا قوانین بسیار پیچیده فیزیکی و از معادلات کوچک تا محاسبه پیچیده ریاضی هرکدام به نوبه خود با حساسیتی خاص تنظیم و در جای خود قرار گرفته‌اند. سپس با حیرت هرچه بیشتر متوجه می‌شویم که در این کائنات یک مقیاس بسیار کوچک با ارزش به اسم انسانیت وجود دارد.
از سرعت رشد کائنات تا کهکشان راه شیری از نور خورشید تا جاری شدن آب از فاصله ماه تا کره زمین و مقدار گازها در اتمسفر همه و همه فاکتورهای نامحدودیست که برای زندگی لازم می‌باشد و بر حسب مقیاس‌های ایده‌آل تنظیم شده است.
هرگوشه از این کائنات در حکم معجزه و اثری علمی و هنری و نشانه قدرت پروردگار است.
هدف این کتاب، ارائه مثال‌هایی در مورد معجزات کائنات و برانگیختن احساسات و درک خواننده، جهت درک و فهم هنر و قدرت بی‌نهایت خداوند یکتا است. هدف دیگر این است که وقتی با دید حکمت به این موضوع نگاه شود وسیله‌ای خواهد بود برای فهمیدن هر چیزی که در اطراف انسان‌هاست و اینکه هرکدام از آنها معجزه پروردگار است.

معجزه کائنات

مشخصات کتاب؛
نام مؤلف/گردآورنده: آدنان اوکتار، ترجمه: مهرداد محمدی
تعداد صفحات: ۷۸ صفحه
لینک دانلود مستقیم
لینک دانلود کمکی

ملحقات؛
دانلود کتاب فضای مطلق