📋📖روش مطالعه درس شیمی📖📋

(حتما بخونیــــد:)

♨️اهمیت درس شیمی♨️
با توجه به اختصاصی بودن این درس و تعداد تستی که در کنکور سراسری دارد، به عنوان یکی از دروس با اهمیت قلمداد می‌شود، به ویژه در کنکور رشته‌ی تجربی که ضریب بالاتری دارد و دومین درس پراهمیت می‌باشد.

🍀نکته جالب توجه🍀
در کنکور سال‌های اخیر، اهمیت هر یک از پایه‌های دوم، سوم و چهارم در کنکور سراسری تقریباً یکسان بوده و توزیع تست‌ها گواه این مطلب است.

❌توجه❌
زمانی که به درس شیمی در کنکور سراسری اختصاص می‌دهند، ۳۵ دقیقه می‌باشد که با توجه به حجم مسائل در کنکورهای اخیر کافی نیست و لازم است به خوبی در حل مسائل خبره باشیم.

💠توصیه‌ی ویژه‌💠
مطالعه‌ی دقیق متن کتاب و بررسی دقیق‌تر کنکورهای سراسری چند سال اخیر (از سال ۸۳ به بعد)  تا با چگونگی سبک سؤالات آشنا و مطالعه‌ی خود را هدف‌دارتر پی‌گیری کنید.

●در درس شیمی می‌توان مباحث را به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:
1⃣مباحثی که در آن‌ها مطالعه‌ی مستمر بیش از تست زدن مورد توجه است، مانند مباحث پایه‌ی دوم، فصل ۱ و ۲ سال چهارم، (خلاصه‌نویسی کردن در این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است).
2⃣مباحثی که در آن‌ها تست زدن کمک شایانی به تسلط در این مباحث می‌کند، مانند پایه‌ی سوم و فصل ۳ و ۴ پایه‌ی چهارم (توصیه می‌شود برای مباحث فصل ۳ و ۴ پایه‌ی چهارم، تست‌زنی را پس از مطالعه‌ی کتاب و جزواتی که در اختیار دارید، به تأخیر نیاندازید).

✳️فصل ۱ سال دوم✳️
تا صفحه‌ی ۲۰ متن کتاب علامت‌گذاری (های‌لایت) شود ولی از مدل کوانتومی به بعد، از یک جزوه‌ی تکمیلی استفاده شود، سپس از یک کتاب تست، تعدادی تست علامت‌دار کنید و هر چند وقت یک بار مرور کنید.

✳️فصل ۲ سال دوم✳️
تا صفحه‌ی ۴۵ متن کتاب و از پدیده‌های تناوبی به بعد، پس از مطالعه از یک جزوه تکمیلی بیش‌تر تست بزنید.

✳️فصل ۳ و ۴ سال دوم✳️
ابتدا کتاب و سپس جزوه‌ی درسی خود را خوب مطالعه کنید اما تست زدن اهمیت بیش‌تری دارد و تا می‌توانید تست بزنید.

✳️فصل ۵ سال دوم✳️
فقط متن کتاب را خوب بخوانید اما در بحث نامگذاری آن‌ها، تمرین بیش‌تری داشته باشید و تست‌های کنکور سراسری را بزنید و تکرار کنید.

✳️فصل ۱ سال سوم✳️
تا ابتدای موضوع استوکیومتری کتاب را خوب بدانید (۱ تست در کنکور دارد) – در حل مسائل با تست‌زنی به تسلط می‌رسید (توصیه می‌شود در حل مسائل از روش تناسب استفاده کنید).

✳️فصل ۲ و ۳ سال سوم✳️
فقط متن کتاب را خوب بخوانید و علامت‌گذاری کنید، سپس تست‌های کنکور سال‌های اخیر را بزنید (در این دو فصل، تستی خارج از سطح کتاب مطرح نشده است).

✳️فصل ۱ و ۲ سال چهارم✳️
معمولاً دانش‌آموزان با این دو فصل مشکل ندارند و برای دوره‌ی بهتر از یک کتاب تست، تست‌هایی که از قبل علامت‌دار کرده‌اید را مجدداً حل کنید.

✳️فصل ۳ سال چهارم✳️
 بهتر است فصل را ۳ قسمت کنید و هر قسمت از کتاب را به خوبی مطالعه کنید و بلافاصله تست بزنید تا به موضوع درس مسلط شوید

✳️فصل ۴ سال چهارم✳️
 مشابه فصل ۳ سال چهارم عمل کنید (بهتر است در این فصل نیز سری الکتروشیمیایی در تست‌های فلزی به خاطر بسپارید).

❤️موفق باشید❤️