♦️سلام به همه دوستان عزیز کنکوری♦️
مخاطب من دو دسته از دانش آموزانند. دسته اول اونایی هستند که فیزیک رو خیلی کم  (زیر 10 درصد) می زنن و دسته دوم اونایی که یه درصدی ☺️ (حالا کم یا زیاد) میزنن، ولی یه سری فصل های آسون و مهمی که من الان می خوام در موردشون صحبت کنم رو اصلا نمی زنند.
 

میخوام در مورد سه فصل آخر فیزیک پیش دانشگاهی باهاتون صحبت کنم.
‼️ از این سه فصل 6 سوال تو کنکور ریاضی و 4-5 سوال تو کنکور تجربی میاد.
باور کنید تو کل فیزیک دبیرستان هیچ قسمتی به سادگی این سه فصل نیست. خوبی این فصل ها اینه که قابلیت اطمینانشون زیاده! ☺️یعنی این که اگه کسی این فصلها رو بخونه می تونه مطمئن باشه که حتما تو کنکور به این سوالها جواب می ده! یعنی مثل سینماتیک و دینامیک و یا نوسان   نیست که آدم بعد از کلی خوندن باز هم استرس این رو داشته باشه که آیا می تونه به سوال هاش جواب بده یا نه!
اونهایی که امیدی به خوب زدن تست های فیزیک ندارند و روی این درس هیچ حسابی باز نکردند حتما این سه فصل رو توی این مدت باقی مونده بخونن، چه تو رشته ریاضی و چه تو تجربی بین 13 تا 17 درصد سوال ها   از این فصل ها میان.
‼️افرادی هم که این سه فصل رو کاملا رها کردند  و درصدشون به خاطر فصل های دیگه اس، به خودشون بیان و تو این مدت حتما این سه فصل رو بخونن، خیلی حیفه که درصدتون به خاطر این سه  فصل آسون اونی نشه که حقتونه.
 ‼️یکی دیگه از فصل هایی که به نسبت آسونتر هست فصل نور و بازتاب نور و شکست نور و عدسی ها می باشد که حدود 10درصد سوالات رو به خودش اختصاص می ده به طور کلی من اگه بخوام فصلها رو از آسون به سخت مرتب کنم برای خوندن تو این مدت کم ترتیبش به این صورت خواهد بود:

 
رشته ریاضی
1- فصل 8 پیش دانشگاهی (آشنایی با فیزیک حالت جامد و ساختار هسته)
2- فصل 6 پیش دانشگاهی (آشنایی با فیزیک اتمی)
3- فصل 7 پیش دانشگاهی (آمواج الکترومغناطیس)
4- فصل نور و بازتانور و عدسی ها
6- ترمودینامیک

ب نور
5- فصل شکست
7- مغناطیس
8- القای مغناطیس
9- گرما
10- فشار
11- صوت
12- الکترواستاتیک
13-موج مکانیکی 1
14- نوسان
15- جریان الکتریکی
16- دینامیک
17- سینماتیک
 
 

رشته تجربی
1- فصل 8 پیش دانشگاهی

2- فصل 6 پیش دانشگاهی
3- فصل 7 پیش دانشگاهی
4- فصل نور و بازتاب نور
5- فصل شکست نور و عدسی ها
6- گرما
7- فشار
8- صوت
9- مغناطیس
10- القای مغناطیس
11- الکترواستاتیک
12-موج مکانیکی 1
13- نوسان
14- جریان الکتریکی
15- دینامیک
16- سینماتیک