☠چون خواهر توشولوم سر و صدا میکنه، نمیتونم درس بخونم! همسایه کناریمون داره ساختمون میسازه، کارگراشون سر و صدا میکنن نمیتونم درس بخون! هوا گرمه، درس که میخونم، سرم درد میگیره! گرسنه که میشم نمیتونم درس بخونم!  اگر کتابم رنگی نباشه، نمیتونم درس بخونم! حتما باید حین درس خوندن، مامان برام کلی میوه پوس بکنه بیاره! حتما باید اتاقم مرتب باشه، عروسکام ردیف باشن تا بتونم درس بخونم! بابام موقع خوابیدن خُروپُف میکنه شبا نمیتونم درس بخونم! حتما باید موهام تمیز باشه وگرنه خارش میگیره نمیتونم درس بخونم! از زیست بدم میاد، فقط میتونم دینی بخونم! زبان فارسی و هندسه رو هم گذاشتم کنار چون با معلماشون لج بودم نتونستم یاد بگیرم! کتابای نشر الگو، برگ برگ میشن، با اونا حال نمیکنم، فقط باید از روی گاج بخونم! آزمون قلمچی هر دو هفته یه باره خسته میشم، میرم سنجش!

🔫اگر نتونم هفت صبح بیدار بشم، دیگه کل اون روز رو حتما باید بسوزونم! اول صبح خوابم میگیره نمیتونم درس بخونم، سر ظهر گرسنه ام نمیتونم خوب یاد بگیرم، عصرا هوا خوبه حتما باید برم پیاده روی نمیتونم درس بخونم، آخر شب هم که خسته ام، باید زود بخوابم که فردا صبح زود بیدارشم! تا تموم ایستگاه ها رو نخونم نمیتونم تست بزنم! چون ریاضی دو نخوندم نمیتونم ریاضی سوم رو بفهمم! من یه جوری ام هیچ وقت ژنتیک حالیم نمیشه! فیزیک هم چون شب امتحانش نخوندم، دیگه نمیرم سراغش بذارین فقط دینیمو بخونم! چون معدلم کم شده استرس دارم و میدونم سراسری نمیارم، فقط برای آزاد میخونم! چون اول مهر شنبه نیست باید وایسم اون شنبه ای که اول ماهه استارت بزنم درسارو با کلاس پیش برم و ...

😄خنده دار نیست؟ یه لحظه فکر کن!؟ قرار گذاشتیم هیچ چیزی توی دنیا نتونه جلوی ما برای رسیدن به هدف های ریز و درشتمون رو بگیره! اگر قرار باشه با این سوسول بازیا خودمون سر خودمون رو شیره بمالیم پس کو؟ کجا؟ کی قراره حق ما رو از تموم کائنات بگیره؟ مشتی باش! اینا که هیچی نیستن! حتی اگر رییس سازمان ملل هم قطعنامه صادر کنه و نذاره درس بخونم، باز من کار خودم رو میکنم! هیچ چیزی نمیتونه ذره ای منو از هدفم دور کنه! من میخوام، تلاش میکنم، بیشتر از تو و همه ی خنگولای دیگه تلاش میکنم و حاضرم روی کتاب و دفترم بمیرم، اما به تموم اون چیزایی که میخوام برسم💪💪💪