مصاحبه با آرزو ندائی رتبه ۱۵۱ منطقه ۳ تجربی


به عنوان اولین مصاحبه امروز در خدمت سرکار خانم آرزو ندایی هستیم رتبه ۱۴۴ منطقه۳

—————————————————————

کمی از خودتون بگین از کدوم شهر و منطقه
آرزو ندائی هستم ۱۸ ساله رتبه ی ۱۵۱ منطقه سه (زیرگروه یک ۱۴۴) تجربی و رتبه ی ۳۷ منطقه سه کنکور زبان.سال دومیه که کنکوردادم از استان اردبیل شهرستان بیله سوار منطقه ی جعفرآباد توی مدرسه ی عادی درس خوندم مدرسه ی عفت.

از بازه ۴ ساله شروع می کنیم

در سال اول و دوم و سوم برنامتون چی بوده ایا برنامه خاصی برای کنکور داشتین

ایا تابستون این ۲ سال مطالعه خاصی داشتید؟

سال دوم رو که تموم کردم از تابستون کانون رفتم ولی فقط روی زیست تاکید داشتم سال سوم هم آزمون میرفتم بیشتر روی معدل کار کردم و معدل کتبیم ۱۹٫۴۸ شد .
میرسیم به اصلی ترین تایم (تابستون چهارم و سال تحصیلی )

درباره تابستون توضیح بدید از کی برنامه ریختید و چند ساعت طی تابستون مطالعه داشتید؟ درصد اختصاص زمانتون به اختصاصی عمومی چطور بوده

خب تابستون سال اول کنکور خیلی روش درستی رو نرفتم و سال دوم کنکورم رو از مهر شروع کردم

توی تابستون [اگه ازمونی شرکت می کردید] ترازاتون چقدر بود
تابستون سال اول کنکور توی آزمون شرکت می کردم و ترازم حدود ۶۱۰۰ بود . ولی سال دوم از مهر شروع کردم
در سال تحصیلی چهارم چه کردید مطالعه روزانه یا هفتگی تون چند ساعت و چطور بود
من فارغ التحصیل بودم و ساعت مطالعه ی هفتگیم حدود ۷۲ ساعت بود توی دوران نوروز هم ساعت مطالعم کمی افت کرد ولی بیشتر سعی داشتم برسم همه رو مرور کنمتوصیه میکنم اگر تراز بالا هستین اردوی نوروزی نرین اشتباهی که من سال اول کردم

برای دوران جمع بندی چطور خوندی و کلن چ کردی
برای هر درسمنابع جمع بندی کنکورتان چه بود چطور برنامه ریزی کردید
برای دروس اختصاصی سوالای نشاندار رو کار میکردم و خلاصه ها مو مرور میکردم
ریاضی : نشاندارها / زیست : کتاب درسی/ فیزیک: سه سطحی کانون و نشاندارها / شیمی : فار و کتاب درسی
ولی برای سه تا آزمون آخر بیشتر هر دوروز یکبار با مادرم میرفتم مدرسه و اونجا شبیه سازی میکردم و دفترچه میزدم و بیشتر روی زمان کار کردم تا وقت کم نیارم . توی دوماه آخر شیمی و فیزیک رو کلا رفع اشکال کردم و این خیلی موثر بود. تا آخرین لحظه هم زیست رو کنار نذاشتم.
اگر دوباره به دوران جمع بندی برمی گشتید چه کاری رو انجام نمی دادید
از همه چی راضیم به جز ساعت مطالعه و اینکه نرسیدم تاریخ ادب و لغت ادب رو خوب مرور کنم
می رسیم به توضیحات مربوط به هردرس منابع شما در هر درس چه بود و روش مطالعه شما

زیست: الگو و ژنتیک تخته سیاه و کتاب درسی . زیست رو حاشیه نویسی میکردم و سوالای ژنتیک رو هم نشاندار کرده بودم . زیست رو هر روز می خوندم اول یه دور کتابو میخوندم بعد درسنامه و تستای الگو رو کار میکردم

شیمی :
کتاب درسی و مبتکران و فار آزمون + آزمونهای ۱۰ سواله ی سایت کانون. اول کتاب درسی رو میخوندم بعد درسنامه و تستای مبتکران رو کار میکردم و تستای فار رو زماندار میزدم.

ریاضی :ریاضیات تجربی خیلی سبز و کتاب آبی ۳۰ سال کنکور. سعی میکردم اول سوالای کتاب درسی رو جواب بدم ولی اگه وقت نبود از تست شروع میکردم و تستایی که دیر به جواب می رسیدم یا اصلا نمیدونستم یا راه حل آسونتری داشتن رو نشاندار می کردم

فیزیک :فیزیک گاج برای پیش و سوالای یک قدم تا صد فیزیک پایه گاج + فیزیک پایه الگو + فیزیک سه سطحی کانون+ سیب مهروماه. فقط توصیم اینه که حتما یک قدم تاصد گاج رو حل کنین و از سوالای سخت نترسین. کتاب درسی رو هم فراموش نکنین

عربی :عربی کامل گاج . در طول سال بیشتر روی قواعد کار کردم و به ترجمه و مفهوم توجهی نداشتم که خب اشتباه بود ولی توی دوران جمعبندی روی مفهوم و ترجمه هم کار کردم

ادبیات :کتابای لقمه ی تاریخ ادب و لغت مهرو ماه + قرابت معنایی هامون سبطی+ زبان فارسی هامون سبطی + گاج سفید+ گاج محوری برای هر سه سال . روش خاصی نداشتم

دین وزندگی :گاج + آیات و نکات گاج. توی دوران جمعبندی خوندن متن کتاب درسی همراه با آیات و نکات گاج خیلی بهم کمک کرد

زبان :جامع مبتکران + درک مطلب دکتر اناری . ریدینگ زبان رو هر شب کار میکردم و لغت رو با لایتنر جلو میرفتم مخصوصا لغتای خارج از کتاب.

در چه ازمونی شرکت می کردید؟ ایا شرکت در ازمون ضرورت دارد؟
از تابستون سال دوم دبیرستان کانون قلم چی میرفتم . سال آخر میانگین ترازم ۷۲۲۴ بود. برای من که ضرورت داشت چون تا رقابت نباشه جدی درس نمی خونم .

ایا مشاور کنکور داشتید ؟ نقش شان چقدر بود ؟ ایا داشتن مشاور را توصیه می کنید
پشتیبان کانون خیلی به من کمک کرد چون سالهای قبل پشتیبان بچه های تراز بالا بود و تجربیات اونا رو به من انتقال میداد ولی بهترین مشاور خود آدمه مخصوصا اینکه من فارغ التحصیل بودم و تجربیات سال اول کنکورم خیلی بهم کمک کرد . درضمن من همیشه مصاحبه ی رتبه های برتر و روش مطالعشون رو میخوندم.

ایا در زمان کنکور از درس خواندن و نتیجه دلسرد شده اید ؟ چه راهی را برای حل این مشکل پیدا کردید
هیچ وقت درسخوندن رو رها نکردم ولی زمانی که خوب میخوندم ولی رتبم بد میشد خیلی ناراحت میشدم ولی بخاطر همون رقابتی که گفتم بیشتر انگیزه میگرفتم تا دلسرد شدن . البته حمایت خانواده هم خیلی مهمه.

تتفریحتان در دوران کنکور چطور بود ایا تفریح به خصوصی داشتید
نه تفریح خاصی نداشتم . توی اوقات فراغت میخوابیدم . تنها جایی که میرفتم خونه ی خالم بود اونم ماهی یکبار چون یکی از کسایی که بهم انگیزه داد یه سال بمونم خالم بود.
چقدر از کامیوتر موبایل و تلوزیون استفاده می کردید؟
تلویزیون فقط گاهی خندوانه نگاه میکردم . موبایل هم نداشتم . فقط واسه کارنامه و پرسیدن سوال یا دانلود تست از کامپیوتر استفاده میکردم

ایا برای درسی کلاس رفتید
خیر
از روز کنکور بگید
صبح قبل رفتن خیلی استرس داشتم یه قرص ضعیف برای تپش قلب خوردم که خیلی موثر بود . متاسفانه مراقب بی تجربه بود وسط زیست بلند شد راه رفت و این خیلی اذیتم کرد. درضمن توصیه میکنم قبل از امتحان توی جلسه باهیچکس صحبت نکنید.


چظور استرست رو کنترل کردی
با توکل بخدا و فکرکردن به اینکه اگه درسی برای من سخته برای بقیه هم سخته . من کنکور سال اولم رو بخاطر استرس خراب کرده بودم و این برام درس عبرت شده بود

ترتیب پاسخ گویی شما به دفترچه سوالات چطور بود
همیشه به ترتیب دفترچه پاسخ می دادم که امسال به نفعم شد چون درسها به ترتیب دفترچه سخت میشدن
ایا در درسی وقت کم اوردی
بله توی شیمی
انتظار داشتی همچین رتبه ای رو بیاری

بله / چون فقط دو رتبه با آزمون قلمچیم اختلاف داشت
مهم ترین توصیه شما به کنکوری های اینده
جوری درس بخونین که بعد از کنکور بگین من همه ی تلاشمو کردم و سعی کنین همون سال اول رتبه ی خوبی بیارین و همیشه با استرس اضافه مبارزه کنین و یاد بگیرین که آدم خودش باید برنامه بنویسه . هرگز از کسی نخواین که براتون برنامه بنویسه و اینکه سعی کنین خودتونو عادت بدین تا توی ساعت خاص درس خاصی رو بخونین تا به ثبات برسین مثلا من عادت کرده بودم صبح تا ساعت ۱۰ عمومی بخونم و همیشه زیست رو بعداز ظهر میخوندم
به چه رشته ای علاقه دارید؟دندانپزشکی و پزشکی
برنامه تان برای اینده چیست؟دوست دارم دندان تبریز قبول بشم ( ان شاء الله)

در پایان سپاسگزاریم از  اختصاص وقتتون برای  مصاحبه 

و برای شما آرزوی موفقیت می کنم در تمامی اوغات زندگی و در راهی که تازه بر ان قدم نهاده اید

مرسی