چگونه ریاضی ۱۰۰ بزنیم ؟ شاید آروزی خیلی از دوستان باشد که ریاضی۱۰۰ بزنند. در این مقاله روش خواندن صحیح ریاضی کنکور را برای شما شرح می دهیم.

فرمول ها , علایم , رابطه ها , کلمات و اصطلاحات خاص درس ریاضی ممکن است در نگاه اول این درس را سخت جلوه دهد اما چنانچه شما با مطالعه صحیح این درس آشنا باشید نه تنها این درس برایتان سخت نخواهد بود بلکه چه بسا  این درس سرگرمی ذهنی  قابل توجهی برایتان  فراهم کند .

ریاضی 100
ریاضی ۱۰۰

یادگیری برای ریاضی ۱۰۰ زدن

اولین مرحله

از مطالعه درس ریاضی یادگیری است , تا به درستی مبحثی را فرانگیرید نمی توانید سوالای آن مبحث را به درستی پاسخ گویید .
بنابراین لازم است تمام توجه و تمرکز خود را سرکلاس به کار گیرید تا مبحث را به خوبی فراگیرید . در این مرحله نکته برداری کنید , اگر قسمتهایی از درس برایتان مبهم است یا سوالاتی برایتان مطرح شد حتما بپرسید و رفع ابهام کنید .و جای هیچ سوالی برای خودتان  باقی نگذارید .
مثال هایی که سرکلاس حل می شود را یادداشت کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید , تنها به ذهنتان اکتفا نکنید و مراحل حل هر مساله را به خوبی تشریح کنید و به صورت واضح و قابل فهم برای خود بنویسید .
سپس در همان روز مبحث تدریس شده را بخوانید و مثال ها را مجددا حل کنید  آنگاه به سراغ کتاب درسی بروید و تمام مطالب آن مبحث را بخوانید ، تمرین های حل شده را برای خود حل کنید از حل هیچ مساله ای به صرف تشابه با مساله قبل نگذرید چرا که به احتمال زیاد نکته جدیدی دارد لازم است  پس از آنکه به نکته آن مساله پی بردید آن  را حاشیه نویسی کنید .
پس از یادگیری کامل درس , فرمول ها رابطه ها و نکات را حفظ کنید و از مطالب خلاصه ای تهیه کنید .

 

تمرین  برای ریاضی ۱۰۰ زدن

در این مرحله به سراغ تمرین های حل نشده بروید .
دقت کنید که تمام وقت خود را صرف یک یا چند مساله دشوار نکنید ابتدا مسایل آسان را حل کنید بعدا به سراغ مشکل ترها بروید .
قبل از حل کردن مساله ای  آن را تجزیه و تحلیل کنید و تصویر مراحل حل را در ذهن تان مجسم کنید و گام به گام جلو بروید.
هر از چندی مسیر حل را بررسی کنید تا اشتباهی نکرده باشید مراقب اشتباهات پیش پا افتاده مثل مثبت و منفی ها باشید چرا که ممکن است جواب سوالتان را به کلی تغییر دهد در لحظه آخر جواب را تغییر ندهید مگر اینکه صد در صد به جواب مطمین باشید در این مرحله سوالات و ابهامات خود را یادداشت کنید تا جلسه بعد از دبیرتان بپرسید .

قبل از شروع کلاس مطالب جلسه قبل را بخوانید و سوالات خود را حتما بپرسید  .هنگام حل تمرینات سرکلاس اگر مساله ای را اشتباه حل کرده  بودید مرحله اشتباه را پیدا کنید و ضعف خود را در آن مرحله با تمرین بیشتر یا فراگیری مجدد مبحث پیش نیار مربوط برطرف کنید .

پس از آنکه احساس کردید به مطلب مسلط شده اید وبا تمرین و تمرین وتمرین مطلب یادگرفته شده را در ذهنتان تثبیت کنید در این مرحله می توانید از کتاب های کار و کمک آموزشی و تست های سال قبل برای تمرین بیشتر استفاده کنید لازم است نکته های دریافتی هر مساله را به دست نوشته های قبلی تان اضافه کنید .و حدود ۵۰ تست  از آن مبحث را حل کنید .

 

مرور برای ریاضی ۱۰۰ زدن

مطالب ریاضی پیوسته اند و ارتباط زنجیرواری به یکدیگر دارند بنابراین قبل از شروع مبحث جدید خلاصه مطالب قبل را مرور کنید .
در فواصل معین مطالب قبلی  را نیز دوره کنید بهتر است در این مرحله به سراغ تست هایی که قبلا اشکال داشتید بروید و انها را مجددا حل کنید و اگر وقت داشتید چند تست جدید ار آن مباحث حل کنید .
به یاد داشته باشید که به هر اندازه مطالب را مرور کنید آمادگی ذهنی  و سرعت عمل بیشتری برای حل تست هایتان خواهید داشت .

منبع:مکتبستان :)