بعضی مشاورا به دانش آموز ها خیانت میکنن و این جمله ی مشهور رو مدام تکرار میکنن “تا عید نمیخواد تست بزنی، فقط درسنامه بخون”

برای این که تو هر کشور بتونی داد و ستد داشته باشی، باید پول رایج اون کشور رو داشته باشی!پول کشور کنکور هم، تست یا سوال چهار گزینه ایست!

تست زدن به تو کمک میکنه مباحث مهم و سوال خیز رو بهتر بشناسی، ضمن این که مهارت حل مسئله رو یادمیگری و مهم تر از همه این که با سبک سوال های تستی آشنا میشی. فراموش نکنید که بیشتر از شصت تا هفتاد درصد وقت یک دانش آموز کنکوری باید صرف تست زدن بشه. اینجاست که کنکوریا میپرسن: “ما که هنوز چیزی بلد نیستیم! چطوری تست بزنیم؟”

در جواب باید عرض کنم که بیشتر فرآیند یادگیری، طی تست زدن و حین سوال حل کردن اتفاق میفته، درسنامه ها فقط شامل نکات توضیحی و آموزش مفاهیم هستند و مهم ترین قسمت یادگیری، یعنی: کسب توانایی حل مسئله فقط در تست زدن اتفاق میفته.

بعد از دروس تحلیلی و مفهومی مثل ریاضیات، بلافاصله اجازه دارید تست بزنید، اما پیشنهاد من اینه که بین مطالعه و تست زدن دروس عمومی و حفظی ، یک تا دو روز فاصله بذارید، این کار موجب میشه اطلاعات از حافظه ی کوتاه مدت شما، به حافظه ی بلند مدت منتقل بشه و جلوی فراموشی سریع رو میگیره.

در این مرحله شما فقط باید از تست های طبقه بندی شده و مبحثی استفاده کنید تا علاوه بر اشراف به همه ی مباحث اون بخش، ارتباط بخش های یک فصل رو هم یاد بگیرید. استفاده از تست های کیلویی و جمع بندی، تا قبل از عید کاملا ممنوع و بیهوده ست.

تست های تالیفی، از کره ی مریخ نیومدن! این تست ها مشابه تست های کنکور سالهای گذشته هستند بنابرین استفاده از کتاب هایی که تست های تالیفی “طبقه بندی شده” دارند، از نون شب هم واجب تره.و تستای کنکورای سال قبل ک کلا واجب اصن فرض :)

میگن با تست آشنا بشید!

من میگم آشنایی کافی نیست! با تست، ازدواج کنید!