درسهایی از آلبرت انیشتین

از زمانی که تصمیم به تغییر همه جنبه های زندگی ام گرفتم، متوجه شدم که راحت ترین راه برای تغییر، پیدا کردن الگوهایی موفق در آن زمینه است. بنابراین در هر جنبه از زندگین برای خود الگوهایی موفق انتخاب کرده و با بررسی کامل دیدگاه ها و تجارب زندگی این الگوهای موفق، توانستم میان برهایی  برای حرکت در مسیر موفقیت در زندگی ام بیابم.

البرت انیشتین، یکی از بزرگترین الگوهای من در زمینه خلاقیت، عزت نفس، آرامش و ارزش قائل شدن برای خود فارغ از نگرانی نسبت به نظرات دیگران است. من تحقیقاتِ بسیاری در مورد این شخصیت انجام دادم، این فرد در همه اعصارِ زندگی اش، واقعا خودش بوده است.

در هیچ برهه از زندگی اش هرگز کاری را برای خوشایند دیگران یا مهم جلوه دادنِ خود در نظر دیگران انجام نداده، انیشتین واقعا یک اسطوره بزرگ از عزت نفس است و  تنها دلیل موفقیت و شهرت این مردِ بزرگ را  می توان “زندگی کردن فقط و فقط برای خودش” و “لذت بردن از هر لحظه از زندگی ” دانست!!!

 

وقتی دیدگاه های این اسطوره بزرگ را مطالعه می کردم، دریافتم که این انسان واقعا قوانینِ بدون تغییر الهی را کاملا درک نموده و بکار گرفته است. پس تعجبی ندارد که اینقدر موفق و معروف است.

مفهوم این امر در جمله ای از بسیار محسوس است که می گوید:

“من که تا کنون حتی یک کتابِ معروف ننوشته ام، تعجب می کنم که چرا اینقدر معروف هستم”

 

در این فایل قصد دارم با بررسی دیدگاه های این اسطوره بزرگ، شما را بیشتر با قوانین بدون تغییر الهی و نیز مهم ترین عوامل موفقیت آشنا سازم . با من همراه باشید…

سید حسین عباس منش


 

درسهایی از آلبرت انیشتین:

 

درس ا: کنجکاوی را دنبال کنید  “من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم”

 

درس ۲: پشتکار گرانبها است  “من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم”

 

 

درس ۳: تمرکز بر حال  “مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می بوسد با ایمنی رانندگی کند، به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمی دهد”

 

درس ۴: تخیل قدرتمند است  “تخیل همه چیز است. می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود. تخیــل به مراتب از دانش مهم تر است”

 

درس ۵: اشتباه کردن  “کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمی گیرد”

 

درس ۶: زندگی در لحظه  “من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم، خودش بزودی خواهد آمد”

 

درس ۷: خلق ارزش  “سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید”

 

درس ۸: انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید  “دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن”

 

درس ۹: دانش از تجربه می آید  “اطلاعات به معنای دانش نیست. تنها منبع دانش تجربه است”

 

درس ۱۰: اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید  “اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد”

  • فایل تصویری بررسی دیدگاههای آلبرت انیشتین توسط استاد عباس منش
    ۱۰۸ مگ
    ۴۳ دقیقه
  • فایل صوتی بررسی دیدگاههای آلبرت انیشتین توسط استاد عباس منش
    ۱۲ مگ
    ۴۳ دقیقه