انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو می‌شود که برخی از آنها سرنوشت‌ساز هستند. از جمله آنها می‌توان به انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل اشاره کرد. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی‌توان این دو را جدا از هم درنظر گرفت.
انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است. با توجه به تعاریف و موارد ذکر شده این نکته قابل فهم و درک است که دانشجوی بی‌علاقه به رشته تحصیلی خود، مهارت و توانایی لازم برای شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را به دست نخواهد آورد و در آینده نیز شغل مورد نظر را با علاقه و رضایت انجام نخواهد داد و در نتیجه سرمایه یک کشور که آن هم سرمایه نیروی انسانی می‌باشد، بدون هیچ بهره‌وری از بین می‌رود.
با توجه به اهمیت شغل و ارتباط آن با پیشرفت یک کشور، در این کتاب سعی شده است تا رشته‌های دانشگاه و زمینه‌های شغلی وابسته به آن برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور معرفی شود تا این عزیزان بتوانند با شناخت و آگاهی بهتر رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. این کتاب علاوه بر اینکه برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور مفید می‌باشد، برای خانواده این افراد نیز مفید است، چرا که می‌توانند با ارائه اطلاعاتی کامل‌تر، فرزندان یا دوستان خود را بهتر راهنمایی نمایند، همچنین اطلاعات این کتاب برای تمام افراد کنجکاو و علاقمند به آشنایی با مشاغل گوناگون، جهت بالا بردن سطح معلومات علمی و عمومی مفید است.

آشنایی با رشته‌های دانشگاهی و زمینه‌های شغلی

مشخصات کتاب؛
نام مؤلف/گردآورنده: رضا فریدون‌نژاد
تعداد صفحات: ۳۵۰ صفحه
لینک دانلود مستقیم
لینک دانلود کمکی: دریافت فایل