سلام. قبل از هر چیزی حلول ماه مبارک را خدمت همه شما تبریک عرض میکنم.

با توجه به آغاز این ماه مبارک قبل از پرداختن به کل تابستان در ابتدا به روند مطالعه در این ماه می پردازیم.

هم چنین به اهمیت روزه گرفتن در افزایش هوش هیجانی (EQ) و در نتیجه بهتر شدن روند مطالعه کنکور خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت تحصیلی و حتی موفقیت در سایر امور داشتن هوش هیجانی (EQ) است و به عقیده اکثر صاحب نظران این هوش بسیار مهمتر و موثرتر از هوش عمومی (IQ) است. و روزه داری در ماه مبارک رمضان علاوه بر تمرین بندگی و تقوا که مهمترین هدف این ماه است دارای مزایای بیشمار دیگری نیز هست. یکی از مهمترین آنها تقویت اراده و هوش هیجانی و همچنین تقویت حافظه است. به خصوص برای شما کنکوری های عزیز که میتوانید با استفاده از این ماه مبارک اراده مورد نیاز برای این یک سال را کسب کنید. پس روزه گرفتن نه تنها هیچ منافاتی با درس خواندن برای کنکور ندارد بلکه با نگاهی عمیق تر، به موفقیت بیشتر در کنکور شما کمک شایانی خواهد کرد.

اما با توجه به همزمانی این ماه مبارک با فصل تابستان و روزهای بلند ذکر چند نکته برای استفاده بیشتر از زمان برای مطالعه را خدمت شما عرض خواهم کرد.

۱٫ تا جایی که ممکن است از سحر تا ظهر به مطالعه بپردازید و بعد از ظهر را استراحت کنید.

۲٫ رژیم غذایی مناسب در این ماه را رعایت کنید. در این زمینه از سایت ها یا برنامه های مربوط کمک بگیرید.

۳٫ با توجه به این که ماه مبارک در اول تابستان است و در اوایل نیازی به فشار زیاد در درس خواندن نیست و برنامه آزمون ها و مدارس هنوز سنگین نشده، خیلی نگران بعد از ظهرهایی که ممکن است به دلیل ضعف و گرسنگی نتوانید درس بخوانید نباشید. در ضمن مطمئنا خداوند به شما که اطاعت از احکام خدا را در اولویت قرار دادید در ادامه راه کمک زیادی خواهد کرد.

۴٫ اگر نمی توانید مورد ۱ را رعایت کنید استفاده از شب تا صبح برای مطالعه هم پیشنهاد خوبی است که البته به نظر من پیشنهاد ۱ خیلی بهتر است.

۵٫ سعی کنید در طول روز زیاد از خانه بیرون نروید تا به دلیل گرمای زیاد انرژی شما تحلیل نرود.

۶٫ در ماه مبارک رمضان سعی کنید علاوه بر درس خواندن از برکات معنوی این ماه نیز بهره مند شوید. مطمئنا تقویت این بعد از شخصیت شما علاوه بر مزایای بی شماری که دارد شما را در ادامه راه تا کنکور نیز کمک خواهد کرد.

موفق و پیروز و سربلند باشید.