🙆هنوزم میشه؟

🔪یک دسته از شیاد ها، منتظرن تا شما این سوال رو بپرسید، با ظاهر آراسته و البته خندان، جواب شما رو با ذوق بدن و یه «بله» ی بلند بگن و بلافاصله وراجی هاشون رو شروع کنن! که آی با فلان پکیج میتونی تو ده روز ریاضی و فیزیک رو جمع کنی! با یکی دیگه از این سری دی وی دی ها، میتونی دینی رو در کمتر از سه روز بالای نود بزنی! با یه دسته ی دیگه بدون فرمول میتونی مسائل شیمی رو حل کنی و ...

😄اگر سوال مشهور «هنوزم میشه؟» رو ده روز مونده به کنکور هم از اینا بپرسی، همینطوری جوابت رو میدن!

♻️اما بدون تعارف و در بالاترین حد از شفافیت ممکن، دارم بهت میگم که اواخر آبان تا اوایل بهمن، بهترین زمان در تمام طول دوره ی کنکور شماست که کوچکترین تلاش، بزرگترین نتایج درخشان رو برای شما به ارمغان میاره، و هر کسی، هر جای ایران، با هر وضعیت و با هر سابقه ای توی این بازه ی زمانی به خودش بیاد، همتش رو بیشتر کنه و وارد پروسه ی «حرفه ای شدن» بشه، تا خودِ کنکور، کار سبک تری داره!

⚠️اینجا میخوام این تذکر رو بدم که به تجربه ثابت شده، که اون دسته از کنکوری هایی که آذر و دی ماهشون رو هم به بهونه هایی از جنس «آی من تابستون نخونده بودم، افسرده شدم»، «آی دبیرمون خوب درس نمیده، من لای کتابشو باز نکردم» و «آی پایه ام ضعیفه، نمیفهمم» و ... میسوزونن، متاسفانه تا عید به حجم سردرگمی هاشون اضافه میشه و خیلی سخت تر میشه و من زحمت بیشتری رو متحمل میشم که از باقالی ها بکنن و به جمع حرفه ای ها اضافه بشن!

🌟اما ما از اون دسته ایرانی هایی که «برای انجام دادنِ یه کاری، حتما باید دیر بشه، تا دست به کار بشن» نیستیم! من دی وی دی فروش نیستم! اما بعله! «هنوز هم میشه با هر وضعیتی به تموم اون آرزوهای ریز و درشتی که داری برسی!» اما این جمله فقط برای کسی صادقه، که بعد از شنیدش دست به کار میشه! وگرنه اگر قرار باشه، مدام توی وضعیت فعلیت دست و پا بزنی و منتظر هنوزم میشه های بعدی باشی، که...

⚡️خلاصه ی کلوم!  داری میشنوی که «هنوز هم میشه!» فعلا هم بدون هیچ محدودیتی: یعنی فرقی نداره کجا باشی و وضعیتت چی باشه! حالا یه نفس عمیق بکش، چند ثانیه توی سینه ات حبسش کن و از لحظه ی بازدم تا زمونی که توانشو داری، با نهایت توانت بچسب به کار و عمل! ما به اینا بیشتر از دپ بودن و گوشه نشینی و الکی حرص خوردن و «بذار بمونه از سال بعد!» ها احتیاج داریم... با نهایت توان! تمام.