در این فیلم آموزشی به سوال این که چگونه ریاضی ۱۰۰ بزنیم پاسخ می دهیم. امیدوارم که با مشاهده این فیلم آموزشی دغدغه های شما در مورد سوال چگونه ریاضی را ۱۰۰ بزنیم کاملا برطرف شود

فیلم آموزشی چگونه ریاضی ۱۰۰ بزنیم

مدت زمان : ۱۴ دقیقه

حجم فایل : ۱۲ مگابایت

فرمت : mp4

دانلود ویدئو

چگونه ریاضی را ۱۰۰ بزنیم؟

اکثر داوطلبان کنکور تجربی از درس ریاضی می هراسند و به جای اینکه با یک روش اصولی به مطالعه آن بپردازند، صورت مساله را پاک می کنند و با طور کل مطالعه این درس را کنار می گذارند. اما ما در این مقاله بنا داریم که شما را با سوالات ریاضی تجربی و شیوه مطالعه صحیح ریاضی آشنا کنیم تا شما هم بتوانید با کسب درصدی مناسب، به اهدافی که دارید برسید.

چگونه ریاضی کنکور را ۱۰۰ بزنیم؟

با مشاهده درصد نفرات زیر ۲۰۰۰ منطقه دو(که جزو نفراتی هستند که سه رشته تاپ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را می توانند انتخاب کنند) متوجه می شویم که درصد اکثرشان زیر ۵۰ درصد است. به دیگر سخن اکثر رتبه های خوب کنکور که توان انتخاب رشته های تاپ را هم دارند، از ۳۰ سوال درس ریاضی، به کمتر از نصف آن پاسخ صحیح داده اند.

در نتیجه توصیه می کنیم مباحث ریاضی را انتخابی مطالعه کنید. و اگر دانش آموز قوی ای در زمینه ریاضیات هستید، بعد از مطالعه مباحث ساده و متوسط، می توانید مطالعه مباحث سخت را هم شروع کنید.

ریاضی کنکور از نمای نزدیک

از مبحث دنباله ۲ تست، از مبحث ماتریس ۱تست، از مبحث آمار ۲تست، از مبحث حد و پیوستگی ۳ تست، از مبحث احتمالات ۳ تست، از مبحث مثلثات ۲ تست، از مبحث مشتق و کاربرد مشتق ۴ تست، از مبحث دایره و هذلولی ۲ تست، از مبحث انتگرال ۲ تست، از مبحث هندسه ۴ تست، از مبحث لگاریتم ۱ تست، از مبحث توابع ۳ تست و از مبحث نامعادله ۱ تست در کنکور سراسری سال ۹۵ تجربی آمده است.

مطالعه انتخابی ریاضی تجربی

توصیه می شود حتما حتما مبحث توابع را به صورت کامل و دقیق از کتاب درسی مطالعه کنید. و با استفاده از کتب کمک آموزشی و تست های کنکور سراسری به تثبیت این مبحث بپردازید. تابع درس پایه در ریاضی محسوب می شود. با تسلط بر مبحث توابع، هم ۳ سوالی که از تابع طرح می شود را می توانید پاسخ دهید و هم در مباحث حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق، دایره و انتگرال هم به شدت به کارتان می آید.

توصیه ما برای انتخاب مباحث ریاضی شامل: ماتریس، آمار، احتمالات، توابع، حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق، انتگرال و نامعادله می باشد که می شود ۲۱تست کنکور سراسری و معادل ۷۰ درصد است. و این یعنی تضمین موفقیت در کنکور سراسری.

توصیه های کلیدی برای ۱۰۰زدن ریاضی

توجه به کتاب درسی

تنها منبع کنکور، کتاب درسی است پس حتما کتاب درسی، خصوصا تمریناتش، را جدی بگیرید.

تمرین فراوان

همیشه این جمله را به یاد داشته باشید “ریاضی خواندنی نیست، کار کردنی است”. واقعا هم همینطور است. شما باید با حل مسائل فراوان، به درک مسائل برسید. بیشتر سوالات ریاضی تیپیک و متداول هستند، اما برخی از سوالات نیاز به خلاقیت و نوآوری دارند. شما با حل مسائل و تست های مختلف با انواع تست ها و نحوه حل آن ها آشنا می شوید. و همین قدمی است برای اینکه بتوانید از پس سوالات جدید برآیید.

ریاضی مانند رانندگی است. وقتی شما اصول رانندگی را یاد بگیرید و بر گاز و ترمز و کلاچ و آینه ها مسلط شوید، دیگر فرقی نمی کند در کوچه رانندگی می کنید یا بزرگ راه. وقتی شما با تمرین فراوان، روش استدلال کردن و حل مسئله را دریابید، دیگر قادر به پاسخگویی سوالات جدید و ابتکاری هم خواهید بود.

توجه ویژه به تست های کنکور ریاضی

یکی از رتبه های برتر کنکور تجربی گفته بود که من آنقدر سوالات ریاضی کنکور های سراسری سال های گذشته را تمرین و تکرار کرده ام که اگر یک تستی به من دهید می توانم بگویم مال چه سالی است. این مطلب دقیقا درست است و توصیه اول ما این است که حتما سوالات کنکور های قبل را بارها تمرین کنید. بعد سراغ سوالات تالیفی استاندارد بروید.

تکرار و تکرار

در مرحله تست زنی اگر به تست های جالبی برخورد کردید، حتما آن را علامت بزنید و بعدا آن را مطالعه کنید. اگر حین تست زنی به نکات و روش های جالبی برخورد کردید، آن را حتما یادداشت کنید.

 خلاصه برداری

زمانی که یک درس را به خوبی مطالعه کردید و تست های فراوانی زدید، هرچه یاد گرفتید را خلاصه کنید تا در مرورهای بعدی وقت کمتری صرف مطالعه کنید.

افزایش سرعت حل تست

شما برای حل ۳۰ تست ریاضی، ۴۷دقیقه زمان دارید. یعنی برای هر تست حدود یک دقیقه و نیم وقت دارید. پس مهم است که سرعت تان را در حل تست های ریاضی افزایش دهید. افزایش سرعت تست زنی به دیدن همه تیپ سوالات قبل از کنکور بستگی دارد. بدین معنی که زمانیکه شما در جلسه حاضر شدید، بیشتر سوالات را قبلا کار کرده باشید و تنها چند سوال محدود باقی بماند که برای شما جدید باشد.

در نتیجه تمرین فراوان در موفیت شما در درس ریاضی نقش به سزایی دارد. پس تا می توانید به حل تست های استاندارد و متنوع بپردازید.