در این فیلم آموزشی به سوال این که چگونه فیزیک ۱۰۰ بزنیم پاسخ می دهیم. امیدوارم که با مشاهده این فیلم آموزشی دغدغه های شما در مورد سوال چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم کاملا برطرف شود

فیلم آموزشی چگونه فیزیک ۱۰۰ بزنیم

مدت زمان : ۱۵ دقیقه و ۵ ثانیه

حجم فایل : ۱۲ مگابایت

فرمت : mp4

دانلود ویدئو

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم ؟

در بین دروس اختصاصی رشته تجربی فیزیک و ریاضی جایگاه ویژه ای دارند. چون دروس زیست شناسی و شیمی از دروس اصلی بچه های گروه آزمایشی تجربی بوده و معمولا همه داوطلبان کنکور تجربی برنامه ویژه ای برای آن ها دارند. اما درصد دو درس فیزیک و ریاضی گروه آزمایشی تجربی بسیار پایین است. و از آنجا که کنکور رقابتی است، داوطلبانی که برنامه قوی ای برای این دو درس داشته باشند، در کنار درصد قابل قبولی در درس های دیگر، می توانند موفقیت خود را در کنکور تضمین کنند.

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ بزنیم/ فیزیک از نمای نزدیک

فصول کتاب فیزیک پیش دانشگاهی ۱۶تست، مباحث مربوط به کتاب فیزیک سال سوم دبیرستان ۷تست، مباحث کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان ۴ تست و بخش آینه و عدسی کتاب فیزیک و آزمایشگاه اول دبیرستان هم ۳تست را در کنکور سراسری سال ۹۵ به خود اختصاص داده اند.

اولین نکته ای که در مقدمه همه دروس گفته ایم را اینجا هم دوباره ذکر می کنیم. اگر به دنبال رتبه خوبی هستید فقط کافی است حدود ۱۵ تا ۲۰ تست از درس فیزیک را درست پاسخ دهید. به دیگر سخن توصیه ما این است که انتخابی درس بخوانید. در کتاب فیزیک پیش دانشگاهی به جز دو فصل اول باقی فصولش مباحث ساده ای دارند و با یک درسنامه خوب و تمرین کافی می توانید روی این مباحث حساب کنید. و همچنین فصول گرما و فشار سال دوم هم جزو مباحث ساده فیزیک هستند. دو فصل آخر کتاب فیزیک سال سوم دبیرستان هم چنین وضعیتی دارد. پس با یک نگاه اجمالی متوجه می شویم که حدود ۱۵ تا ۱۷ تست فیزیک از مباحثی مطرح می شوند که داوطلبان متوسط کنکور قادرند به آن ها پاسخ دهند.

در نتیجه در وهله اول ذهنیت منفی خود نسبت به درس فیزیک را تغییر دهید. و به جای ناامید شدن و کنار گذاشتن درس مهمی چون فیزیک، سعی کنید روی این مباحث راحت، خوب سرمایه گذاری کنید و آینده خود را تغییر دهید.

چند توصیه در پاسخ به سوال چگونه فیزیک ۱۰۰ بزنیم

توجه کافی به کتاب درسی

در کنکورهای سال های اخیر شاهد توجه ویژه طراحان کنکور به کتاب درسی هستیم. پس حتما حتما کتاب درسی را خوب مطالعه و تمرین های آن را حل کنید.

توجه به مفهوم مطالب

در فیزیک بسیار مهم است که مفهوم مطالب درسی برای شما جا بیفتد. مثلا درک نیروی گریز از مرکز و نیروهای وارده به جسم در بحث دینامیک، در حل تست ها بسیار می تواند موثر باشد. سعی کنید موقع مطالعه و تمرین تست ها، شکل رسم کنید. ترسیم شکل باعث افزایش درک شما می شود و حل تست را ساده می کند.

تقویت توان محاسبات ریاضی

چگونه فیزیک کنکور را ۱۰۰ درصد بزنیم ؟ در سر جلسه کنکور، زمان بسیار محدود است، پس تا می توانید از ماشین حساب استفاده نکنید. ممکن است اوایل این کار برای شما سخت باشد اما کم کم به محاسبات پیچیده عادت می کنید. حتی توصیه می شود نسبت های مثلثاتی پر کاربرد، مثلا زوایای ۳۰، ۳۷، ۴۵، ۵۳، ۶۰ و… را حفظ کنید تا سرعت تان حین محاسبه افرایش یابد. همچنین حفظ مربع اعداد زیر بیست هم بسیار مفید است. زیاد از محاسبات ذهنی استفاده نکنید. ممکن است محاسبات ذهنی شما قوی باشد اما در شرایط جلسه کنکور، استرس مانع از انجام دقیق محاسبت ذهنی می شود. پس از همین حالا عادت کنید که محاسبات خود را روی کاغذ بیاورید.

حل تیپ های مختلف سوالات فیزیک کنکور

 چگونه فیزیک ۱۰۰ بزنیم ؟ تعداد سوالاتی که از دروس فیزیک می توان طرح نمود، بی نهایت است اما تیپ های سوالات محدود هستند. شما کافی است که تیپ های مختلف سوالات فیزیک را خوب کار کنید و راه حل آن ها را خوب درک کنید. آن وقت هر تستی که مطرح شود شما قادر به پاسخ گویی آن هستید.

در مورد اینکه چه تست هایی کار کنید، بنده اولیت را به سوالات استاندارد کنکور سراسری می دهم. و در مرحله بعد سراغ کتاب تستی بروید که در وهله اول سوالات را تبپ بندی کرده باشد و در وهله بعد، پاسخ تشریحی خوب و کافی داشته باشد. نکته این است که شما مثلا ۱۰۰تا تست کار می کنید، از بین این ۱۰۰تا تست، ۱۰تاتست را نمی توانید حل کنید. اصلا نگران نباشید، چون شما تست کار می کنید که نکات جدید یاد بگیرید و با تست های سخت مواجه شوید تا سر جلسه کنکور تستی برای شما جدید نباشد. پس از تست های سخت نرسید و با مرور چند باره پاسخ آن ها، الگویی برای پاسخ به سوالات این چنینی بیابید.

البته برخی کتاب تست ها حاوی سوالات بسیار سخت و غیر استانداردی هستند و وقتی شما به پاسخنامه تست های سخت رجوع می کنید به فرمول های عجیب و غریبی بر می خورید. حفظ این فرمول ها توصیه نمی شود. و شما باید توجه داشته باشید که در کنکور سراسری سوالات استاندارد و معقولی طراحی می شود. پس وقت با ارزش خود را صرف تست های غیر استاندار نکنید.

تکرار و تکرار برای ۱۰۰ زدن فیزیک کنکور

چگونه فیزیک را ۱۰۰ بزنیم ؟ معمولا شما در حل تست ها، به تست هایی بر می خورید که حاوی نکات خوبی اند. این تست ها را علامت بزنید و موقع جمع بندی حتما دوباره آن ها را حل کنید. همچنین مرور چند باره سوالات کنکور سراسری سال های قبل هم بسیار مفید است.