879465123

بچه ها میگن متنش طولانیه یا زیاده حسش نیست خوندنشو اینا ..ولی اینو بگم اونی ک عشق پزشکیه اینا براش مهم نیس ..ی بار بخونیش بهت قول میدم 10 بار دیگم بخونی و اشک چشماتم جاری بشه ..و خودتم بگی مرسی ..
عشق پزشکیا صدتا مث اینا رو میخونن تا ب هدفشون نزدیک تر بشن و با نیروی مضاعف برن جلو :)

سلاااااااااااام سلام به همه 

حال دلتون چطوره ؟؟؟
خب به سلامتی بخش حجیم داخلی و بعدش روانپزشکیمونم تموم شد و وارد بخش سنگین جراحی شدیم frown
جراحی تو دانشگاه ما میشه قله رشته پزشکی! یعنی دیگه آخرشه از نظر سختی و فشردگی و … همه چی
ولی خب ما که سختی برامون معنی نداره . افتاد ؟؟؟؟ yes
دیشب که داشتم با یکی از دانش آموزام صحبت میکردم یه لحظه اومدم حساب کنم ببینم چند سال پیش تو شرایط شبیه به اون بودم
رسیدم به سال ۸۹ یعنی همین روزا ۵ سال پیش! منم مثل خیلی از شماها داشتم برای کنکورم تلاش میکردم اونم تلاش دلچسب!
یکی از سوالات همیشگی بچه ها ازمن اینه که آقای دکتر یعنی میشه؟؟؟ یعنی ما هم میتونیم ؟ یعنی من یه روزی با روپوش سفید جلو آینه وامیسم! میشه یه روزی منم دغدغه امتحان های رشته پزشکی یا رشته های دیگه داشته باشم مثل شما ! یعنی منم یه روزی خانم مهندس میشم! یعنی منم …
با این سوالات برمیگردم به خاطرات خودم …
۵ سال پیش همین روزا منم همین سوالا رو همیشه از خودم میپرسیدم یعنی میشه؟؟؟ یعن میشه سال دیگه اسفند ماه من تو دانشگاه اونم رشته ای که خیلی دوسش دارم باشم ؟؟ مثلا بگم اره این هفته امتحان آناتومی دارم! مثلناااا … بگم آخ کلی کار دارم امروز هم باید روپوشمو بشورم فردا آناتومی عملی داریم و هم کوئیز بیوشیمی …
گذشت … گذشت …
یه لحظه سرمو برگردوندم دیدم شدیم ترم ۹ ! درسته خیلی سخت ولی خیلی هم سریع گذشت! خیلی زیاد
یکی از انواع کامنت هایی که تو پیج یا سایت یا از طریق تلگرام بچه ها برامون میفرستن اینه :
" آخه این چه وضعشه! من تا کی باید اینهمه سختی بکشم! نمیدونم فلان کشور اروپایی اصن کنکور نداره چرا من باید تو ایران به دنیا بیام! چرا یه نوجوون تو این سن باید اینقد تحت فشار باشه و … در اخرشم حرفای ناامید کننده مث اینکه فایده نداره و فلانی اینهمه خوند و نشد و … "
وقتی تو مشاوره هام به بچه ها میگم که اره قبول شدن تو رشته تاپ آسونه! ولی قانون داره و باید تو اونا رو رعایت کنی تا بهش برسی! و بعد یکسری سختی هایی که تو سال کنکور براشون پیش میاد فکر میکنن مثلا منِ ابوالفضل قاسمی یه آدم مرفه بی دردی بودم که با تمام امکانات موجود نشستم درسمو راحت خوندم بدون هیچ دغدغه ای و به پزشکی رسیدم!  این تصوری که بچه ها از من پیدا میکنن بعد از حرفام خیلی برام خنده داره! ولی میخوام بگم این خبرا نیست … اصلا و ابدا …
من هیچ وقت دوست ندارم به اون سالها برگردم و به شرایط سختی که داشتم فکر کنم .. وقتی بچه ها از شرایط سختشون برام میگن دوست دارم یه داد بزنم سرشون بگم آخه تو به این میگی مشکل؟؟؟ تو برا این قضیه داری آینده تو خراب میکنی ؟ ولی دلم نمیاد … سعی میکنم خوب باشم و با یه حرفایی توجیهشون کنم که … من تا الان هیچ آدم موفقی ندیدم بدون سختی به جایی رسیده باشه! شما دیدین ؟؟؟ برین زندگینامه بزرگان دنیا که اسمشون سر زبون همه هست رو بخونید کدومشون گفتن که آره من همه چیزم اوکی بود … بهترین شرایط رو داشتم و … پس اگه تو الان داری سختی میکشی … الان شک داری که آیندت چی میشه … اگه تو فکر میکنی که تحت هر شرایطی حاضر نیستی دست از تلاش برای هدفت برداری … اینا فقط میخواد یه چیزو بهت برسونه . اینکه تو تو راه درستی قرار گرفتی … اصلا یه چیز دیگه! من همیشه میگم اگه همه شرایط اوکی باشه و تو به هدفت برسی دیگه اینکه اسمش موفقیت نیست.. شاید هرکس دیگه جای تو بود هم میتونست بهش برسه (برای خنده به بچه ها میگم شاید بزغاله هم میتونس :))… هنر اینه که تو با شرایطی که داری به هدفت برسی … این لذت بخشه

اگه منِ دانشجوی پزشکی سال ۵ ! دیشب داشتم تو بیمارستان تو هوای خیلی خوب قدم میزدم و یکی از بهترین حسای زندگیمو داشتم و داشتم لذت میبردم از رشتم … از کارم .. از هدفام و از زندگیم … این یعنی منم یه جایی یه روزایی سختی کشیدم … این یعنی منم یه جاهایی از چیزایی که دوست داشتم گذشتم … این یعنی منم شرایطی مث شما داشتم … ولی وایسادم پاش … ولی کم نیوردم ولی موندم تا به همه ثابت کنم منم میتونم …
دقت کردین خیلی از بچه ها مخصوصا اونایی که به هدفشون میرسن یکی از بهترین سالای زندگیشون همین سال کنکوره. میدونین چرا ؟؟؟ من زیاد  بهش فکر کردم … من خودمم بهترین سال زندگیم بود … نه از لحاظ درس و استرس و فکر قبولی و … از نظر اینکه من هرچی داشتم و نداشتم برای یه هدفی که تو ذهنم تعریف شده بود گذاشتم … بدون اینکه فکر کنم نتیجه چی میشه … آینده چی میشه … ولی مطمئن بودم خدا هیچ تلاشی رو بدون نتیجه نمیذاره

پس دوست خوب من! اول از همه خداروشکر کن! بخاطر اینکه اصلا میتونی برای آیندت بجنگی … خیلیا نمیتونن … بخدا خیلیا
چند روز پیش رفتم بخش انکولوژی بیمارستانمون سر بزنم (همون بخش بستری بیماران سرطانی) بصورت اتفاقی چشمم خورد به پرونده یه بیمار … یه پسر جوان ۲۳ ساله! متولد ۲۱ دی ماه ۷۱ … با تشخیص ALL (یه نوع سرطان خون ) فقط  12 روز از من بزرگتر بود … یه لحظه بدنم شل شد … گفتم خدایا میخوای چی بهم بفهمونی؟؟؟ میخوای بگی که میتونست من جای اون باشم؟؟ میخوای بهم بفهمونی چرا قدر زندگی و نعمت هایی که بهم دادی رو نمیدونم ؟ میخواستی یادم بیاری چقد یادم رفته تو رو ؟؟
بنظرت تنها آرزوی اون پسر بجز زنده موندن چیه ؟؟؟  فکر کن بهش …
بعدش بشین با خودت فکر کن … به حرفایی که زدم … به اینکه هیچ ادم موفقی بدون سختی به موفقیت نرسیده .. پس اگه نتیجه خوب میخوای اگه آینده و افتخار میخوای تنها راهش همینه … اگه میخوای جا بزنی پس حقت نیست به اون جایگاه برسی … اگه قرار بود اینجوری باشه دیگه موفقیت معنایی نداشت …
۲ تا چیزو هیچوقت فراموش نکن! یکی روحیه! اینکه همیششششه باید  باید باااااید روحیه ات عالی باشه … روحیه تو خودت میسازی … فکرات میسازه .. به روزای خوب فکر کن … به سال دیگه این موقع .. به لبخند پدر و مادرت … به چیزای قشنگ
دوم اینکه اعتماد بنفس داشته باش! خودتو باور داشته باش که میتونی به هدفت برسی! خیلیا بخاطر این عدم اعتماد بنفس و اون شک و تردیدی که به دلشون راه میدن کم میارن … ول میکنن … و اخرش این و اونو مقصر میکنن .. پس بجای اینکه بخاطر شرایط و مشکلات نق بزنی با تلاشت برای بقیه الگو شو …

کاری کن که همه تو رو برای بچه هاشون مثال بزنن …
تو میتونی من تو رو باور دارم … پس تو هم خودتو باور داشته باش!
آرزو دارم خدا مهمون تک تک لحظات زندگیتون باشه smiley
اینم یه شعر و عکس نوشته قشنگ تقدیم به وجود نازنینتون heart

تا تو به دل نظر کنی دیده پر آب میشود  ***  حال، خراب میشود سینه کباب میشود
تا تو نظر نیفکنی حال بکا نمیرسد  ***   آدم اگر دعا کند بی تو جواب میشود
گر نظر حرام را دیده ببندد از همه  ***   در همه جا به چشم دل ، عکس تو قاب میشود
چون تو کنی هدایتم عشق رسد به غایتم  ***   چشم من و زبان من اهل صواب میشود

=========================================================================================================

بچه ها ماه رمضون دعا یادتون نره ^_^ موفق باشید :)