وایسا همین جا ! همین لحظه ! همین حااالاا الان کیه ؟ امروز ۳۱ اردیبهشت ۹۵ هست!

تو کجااااایی ؟؟ داری چیکاااااااار میکنی ؟؟

تا الان چقدر به اون قولایی که دادی عمل کردی ؟؟؟

به اون قولایی که بعد رتبه های پارسال دادی ..

به اون قولایی که اول سال دادی … به اون حرفات …

اصلا بذار بپرسم تو با خودت چند چندی ؟؟؟

تو اگه یادت رفته من که یادم نرفته .. اینکه امسال میخوام بترکونم .. اینکه خدایا غلط کردم پشیمونم نخوندم … قول میدم جبران کنم … اینکه خدایا یه بار دیگه بهم فرصت بده تا بجنگم .. یادت که نرفته اون اول سالی .. من میخوام امسال به همه ثابت کنم لیاقتم بیشتر از اینهاست … من میخوام به همون نشون بدم واسه لبخند پدر و مادرم حاضرم جونمم بذارم … من واسه هدفم کم نمیذارم …

بازم بگم ؟ یادت اومد ؟؟ الان چی شد این قولا ؟؟ چند ماه از اونا گذشته … خودت بگو من نمیپرسم 

میخوام تو رو سه ماه دیگه ببرم جلو  … مرداد ۹۵  این چند خط رو بخون و چشماتو ببند و تصور کن ..

اخبار : سازمان سنجش رتبه های تک رقمی کنکور ۹۵ را اعلام کرد .نفر اول … نتایج نهایی امشب ساعت ۱۲ روی سایت سازمان سنجش به نشانی دبلیو دبلیو …  

حستو بهم بگو الان … حس خوبی داری؟؟ لحظه شماری میکنی واسه اینکه نتیجه تلاش یک سالتو ببینی ؟ آماده ای واسه خندوندن مامان بابات ؟ اماده ای که یه جیغ و هووووووووووورا بکشی یا نه با خوندن اون چند خط نفست گرفت و گفتی ای وااااااااااااااااای نگووو … من تحمل ندارم

بنظرت این دو تا واکنش نتیجه چیه؟؟؟ جز رضایت خودت ؟؟ اصلا بذار یه سوال دیگه ازت بپرسم… من میگم همه حرفات قبول … شرایط سخت … کنکور سخت … حرف مردم هست .. مشکلات زیاده .. خانواده و اشناها و … همه اینارو من قبول میکنم ازت ولی یه سوال ازت میپرسم بین من و خودت و خداااا میمونه ؟؟ اینکه تو چقدر از دست خودت راضی ای ؟؟؟ چقدر به اون قولایی که اول دادی عمل کردی ؟ باز شروع نکنننن .. تو میخوای بعد کنکور کیو مقصر کنی چیو مقصر کنی؟؟؟ بگو از الان تا بدونم … میخوای بگی امکانات ؟؟ مشکلات ؟؟ خانواده ؟؟ چند نفر بهت نشون بدم اوضاعشون از تو خیلی بدتر و تونستن ؟؟ حتما خودتم دیدی اطرافت .. اصن بذار بگم یه نابینا واسه موفقیت تو کنکور چقدر سختشه ؟؟؟ ببین واسه  درس خوندن چی نیازه؟؟ دو تا چشم .. یعنی مشکلی بالاتر از اینم هست ؟؟؟ پس چرا هرسال کلی از این نابیناها و معلول های فوق العاده رتبه میارن ؟؟؟ باز الان حتما میخوای بگی نه  من خانوادم .. من امکاناتم .. هرچی بگی من بدترین شرایطتشو واست میگم که بدونی بدترم هست و تونسته موفق بشه … حالا میخوای چی بگی؟؟؟ بابا من میگم اصلا قبول کردم مشکل تو یه مشکل غیرقابل حل و منطقی و بهتم حق میدم! حالا خودت چیکار کردی ؟؟؟ تو همه رو گول زدی و قانع کردی اخرش که چی ؟؟ با خودت چیکارمیکنی ؟ جواب خودتو چی میدی ؟ جواب اون رویاهایی که منتظرتن ؟؟

الان میدونم دوباره یه عده میان واسه من نق نق کردن اقااای دکتر بخدا من پشیمونم .. بخدا من قبول دارم کمکاری کردم میخوام جبران کنم ولی تو این مدت کم میشه ؟؟؟؟

یه جمله ای رک و راست بهت بگم :

اگه بعد از خوندن متن بالا همین فکر اومد تو سرت بدون که تو مرد این میدون کنکور نیستی!

برووووو دنبال کارت و بیخیالش شو …

با تجربه چند ساله من تو کار مشاوره حاضرم قسم بخورم که اگه کسی واقعا بخواد بخونه و خودشو نشون بده حتی ۱ هفته (ببین ۱ هفته ) بهش فرصت بدی برای کنکور که از صفر مطلق ( ۰ ) شروع کنه! بدون اینکه یک ثانیه به این فکر کنه که الان جایگاهش کجاست و نتیجه میشه چی یه برنامه میریزه که مثلا تو این هفته میتونم ۳ تا فصل زیست رو بخونم ۴ فصل شیمی و … و درصدامو از صفر برسونم به ۱۰ درصد!  و رتبم از ۱۸۰ هزار میشه ۱۵۰ هزار  … الان میپرسی حالا این چه دردی میخوره؟؟ مشکل همه ما اینه بابت هرکاری که میخوایم بکنیم اول دنبال نتیجه کاریم … حالا آخرش چی میشه ؟؟؟

آدم موفق اصلا نگاه نمیکنه کجاست .. و قراره به کجا برسه … فقط تلاش میکنه … فقط میدووهه .. فقط میجنگه که اوضاعشو بهتر کنه از اینی که هست .. 


ممکنه هنوز به هدفم نرسیده باشم   / ولی به نسبت دیروز بهش نزدیکتر شدم

تویی که چند وقته این فکرا به ذهنت رسیده که امسال دیر شده و و سال دیگه و فلان و بهمان من حاضرم قول شرف بدم اونایی که امسال نخوندن ( به هر بهوووونه ای ) سال دیگه هم باز دوباره بهونه میارن .. من فقط میخوام یه موضوع رو با خودت حل کنی و اگه به نتیجه ای نرسیدی اونوقت بهونه بیار .. همون موضوع بالا .. همه مشکلاتتو میپذریرم و بهت حق میدم ولی تو خودت … همین خود خودت .. چقد از خودت راضی ای ؟؟؟ پس چطور روته بگی وقت کمه و نمیشه و فلان و بهماااااان ..

نمیخوای بخونی بگو نمیخاااااااام … بهونه نیار واسه من !

تو فکر میکنی موفق نشدن کار سختیه ؟؟ تو فکر میکنی بهونه اوردن کار سختیه ؟؟ اینکه بخوای اینو و اونو مقصر کنی سخته؟؟ نیازی به توضیح و سخنرانی نداره که!  ولی موضوع اینه تو یه راهیو شروع کردی .. بنام کنکور …

اینو باید به آخر برسونی .. صحیح و سالم با یه نتیجه خوب..

تو نیومدی تو جاده کنکور که آخرش بشه بهونه و مقصر دونستن این و اون و آه و اشک .. تو قدم گذاشتی تو این راه که به همه نشون بدی  من میتووووووووووونم …

من مسئولیت زندگی خودمو کارامو اهدافمو و ایندمو برعهده دارم …

الان میدونی زمان چیه ؟؟

باید  مثل یک رهبر ارکستر رفتار کنی  :

به همه پشت کنی  و مشغول کار خودت بشییی

چون درست بعد از اینکه کارت تموم شد ، همه ی اون کسانی که بهشون پشت کرده بودی

مجبورن بلند بشن و تشویقت  کنن .

خودت میدونی اگه تا الان درست خونده بودی . اگه اجازه نمیدادی وقتت تلف شه .. اگه حاضر بودی یه کم از خوشیت کم کنی و فکرای منفی رو دور کنی جایگاهت خیلی بهتر از اینا بود… ولی من میخوام الان یه چیزی بهت بگم : گوشــــــــتو بیار نمیخوام کسی بشنوه

تو الاااااااااااااانشم فوق العاده ای … تو همین االاااااااااااانم بهترینی .. میپرسی چراااااا ؟؟

خودت میدونی الان خیلی از رقبات حال و هواشون بهتر از تو نیست . فرق تو با اونا اینه داری این متن رو میخونی .. داری به حرفای من گوش میدی .. این حرفای من میتونه مثل یه جرقه باشه و وجودت رو روشن کنه … واسه آغاز یه ۵۰ روز  طوووووووفانی و عجیب …

مگه تو تو زندگیت چند بار تصمیم گرفتی تمام وجودتو بذاری ؟؟؟ هنوز بوده اصلا ؟؟؟

یه بار … فقط برای یک بار هم شده این کارو بکن .. فقط ۲ ماه مثل یک آدم متفاوت زندگی کن …

یه آدمی که هیچ چیز رو جز رویا و هدفش نمیبینه …

یه آدمی که هیچ چیز نمیتونه خستش کنه .. هیچ چیز نمیتونه مانعش بشه …

فقط همه اینارو گفتم که آخرش بگم با همه اینها تو این راه یکی هست که همیشه هست … یکی هست که تو حواست بهش نیست ولی اون هست .. فکر میکنی کیه … یه نگاه به بالا بنداز … سرتو بالا بگیر و ازش بخواااااااااااااااه … بهش توکل کن

حالا تو اوج خستگیهـــــــــات..

تو اوج دلتنگیهـــــــــــات..

تو اوج تموم مشـــــــــکلات..

اونجا ک رسیدی تـــــــــــــــــــــــــــه خط …

سرتو بگیر بالا ، چشماتو ببــــــند ،

ی نفس عمیق بکشو از ته قلبت بگو :

"خدایـــــــا شکـــــــــــــــــــرت"